Op zoek naar auto windenergie?

auto windenergie
Windenergie op Autoblog.nl: WINDENERGIE autonieuws.
Een Lotus op batterijen is niets nieuws, maar met een auto op windenergie maak je natuurlijk helemaal de blits bij je eco-vrienden. Dat denkt althans het groene elektriciteitsbedrijf Ecotricity, dat een Lotus Exige ombouwt tot een elektrisch autootje dat gevoelig is voor een briesje.
simulatie belastingen
Auto van de toekomst: rijden op autopilot en windenergie Bright.
En je ziet Europas grootste windmolenpark vanuit de lucht. Joep, Yaro en Len onderzoeken in Generation Discover, mogelijk gemaakt door Shell, de technieken die de auto en de brandstof van de toekomst mogelijk maken. Deze uitzending staat in het teken van zelfrijdende autos en windenergie.
perdolan
L4B maakt auto op windenergie. Basisschool De Klimop.
L4B maakt auto op windenergie. Maak een auto met als enige energiebron de wind en laat deze 4 meter vooruit rijden. Zorg voor een goed ontwerp en doordacht overleg, zo komen jullie tot schitterende resultaten. En zo was het ook! L4B maakt auto op windenergie.
lenen zonder bank
Alle autos op duurzame elektriciteit? Energieblog van Jasper Vis.
Op twitter volgde een interessante uitwisseling van verbruiksgegevens van mensen die nu al in een elektrische auto rijden. Die cijfers lijken het beeld te bevestigen van flinke spreiding tussen kleine elektrische autos en de zwaardere Tesla S. Die cijfers geen representatieve steekproef natuurlijk lijken te bevestigen dat 025, kWh per kilometer een redelijke aanname is en twee keer zo hoog onwaarschijnlijk. Hoeveel windmolens zijn daarvoor nodig? Van Driel maakte in de Volkskrant ook interessante sommetjes over het opwekken van de stroom die nodig zou zijn als alle autos elektrische zouden rijden, bijvoorbeeld met windmolens. Laten we daar nog eens naar kijken met de uitkomst van het sommetje van Steinbuch 285, miljard kWh per jaar. Eén windmolen op land van 3 MW produceert per jaar in de orde van 66, miljoen kWh elektriciteit. Dat betekent dat er ruim 4300 windmolens nodig zouden zijn om in een jaar net zoveel stroom te produceren als alle autos zouden gebruiken. Een stuk minder dan de 10.000 van Van Driel. Toch blijft wat mij betreft zijn conclusie overeind dat de benodigde windmolens in Nederland op land op dit moment waarschijnlijk niet in te passen zijn. Het zou bijna 13.000 MW windenergie op land vragen.
1.500 windmolens nodig om helemaal groen te rijden De Standaard.
Als mijn wagen s nachts op het werk staat waar net veel zonnepanelen zijn, kan ik deze overdag opladen. Als ik s avonds naar huis rijd, verbruik ik maar 30 kilometer, terwijl mijn auto een autonomie van 400 kilometer heeft.
Heeft men er ooit aan gedacht windenergie te benutten bij wagens? Ik heb een vraag 2018.
Dat betekent dat hij zich gedraagt bij het genereren van luchtweerstand alsof hij maar 03, keer zijn werkelijk frontale oppervlak heeft. Dus om ons getallenvoorbeeld voort te zetten de auto met een frontaal oppervlak van 4m krijgt bij 100km/h 137, x 4 52 kW aan windvermogen op zich af. Dat wil zeggen dat in het slechtst mogelijk geval Cx waarde 1 er 52kW motorvermogen nodig is om de wagen aan 100km/u te laten rijden. Nemen we een Cx waarde van 0.3 aan, daalt dit vermogen naar 52 x 03, 155, kW, wat inderdaad redelijk overeen lijkt te komen met de werkelijkheid. Zet een windmolen voor op de wagen, en door design van de windmolen zal de luchtweerstandscoëfficient spectaculair stijgen misschien niet naar 1 zoals bij de ideale" windmolen, maar laat ons zeggen en ik sla er hier een slag naar naar 08. Dan maken we snel de berekening je hebt nu in plaats van 155kW, plots 416kW, nodig om 100km/u te rijden, en je recupereert daarbij 10kW uit windenergie" die je in eerste instantie zelf hebt opgewekt door de waegn te laten rijden.
Alle autos laten rijden op zon en wind kan dat Living Lab Smart Charging.
Een interessante uitwisseling van verbruiksgegevens van mensen die nu al in een elektrische auto rijden op Twitter lijkt dat beeld te bevestigen. Met een flinke spreiding tussen kleine elektrische autos en de zwaardere Tesla Model S. Die cijfers geen representatieve steekproef natuurlijk lijken te bevestigen dat 025, kWh per kilometer een redelijke aanname is. Hoeveel windmolens zijn daarvoor nodig? Laten we daar eens verder naar kijken met de uitkomst van het sommetje van 285, miljard kWh per jaar. Hoeveel windmolens zijn daar voor nodig? Eén windmolen op land van 3 MW produceert per jaar in de orde van 66, miljoen kWh elektriciteit. Dat betekent dat er ruim 4.300 windmolens nodig zouden zijn om in een jaar net zoveel stroom te produceren als alle autos zouden gebruiken. Hoe haalbaar dat is, is maar de vraag. Het zou bijna 13.000 MW windenergie op land vragen.
Kan een auto rijden op windenergie? Auto en Vervoer: Auto.
Elektrische auto is in aantocht De elektrische auto mag dan ouder zijn dan de benzine-auto, hij is nog zwaar ondervertegenwoordigd op de snelweg. Elektrische auto: voordelen nadelen Een elektrische auto is een auto die wordt aangedreven door een elektromotor en op elektriciteit rijdt. Tot nu toe loopt. Bronnen en referenties. Reageer op het artikel Kan" een auto rijden op windenergie."

Contacteer ons